Softverska rješenja za upravljanje hotelskim rezervacijama

Softverska rješenja neophodna su za što efikasnije upravljanje hotelskim rezervacijama, kao i za općenito bolji odnos s klijentima hotela. Kompjuterska tehnologija, čija se funkcionalnost očituje u svim područjima ljudske djelatnosti, pronašla je vrijednost primjene i u turističkom sektoru, te pružila dodatnu vrijednost pri pružanju što bolje usluge gostima hotela.

Softveri koji se razvijaju specifično za hotelski sektor dizajnirani su tako da pružaju mogućnost pojednostavljenja i automatizacije svakog koraka cjelokupne hotelske usluge – od početnog kontakta, upita o raspoloživosti i potvrde rezervacije, do potvrde dolaska gosta, naplate usluge i računovodstvene obrade.

Sve u jednom

No sama usluga hotela počiva na logističkoj organizaciji hotelskih materijalnih resursa, pa hotelska softverska rješenja pružaju mogućnost integracije svih komponenti kojima raspolaže hotel te centralizaciju kontrole i upravljanja. Stoga najbolja softverska rješenja nude ne samo recepcijske proceduralne funkcije provjere stanja sobnih kapaciteta u stvarnom vremenu, nego i obradu satnice koju odrađuje osoblje, pokrivenost smjena osoblja, organizaciju čišćenja i pripremanja soba, kao i kontrolu nad inventarom, opskrbljenost hranom i pićem, te vremenske projekcije ovisne o tendencijama sezona.

Na taj način softverska rješenja višestruko pomažu hotelskim managerima da se što efikasnije nose s problemima na koje nailaze u svom poslu. Zahvaljujući sličnosti u prirodi usluge koju nude, softverskim rješenjima mogu se koristiti sve kategorije ugostiteljskih objekata, od velikih internacionalnih hotelskih lanaca, preko hostela i malih obiteljskih hotela, do privatnih struktura, resorta i sl.

Softverska rješenja u hotelskom sektoru mogu se ugrubo podijeliti na sljedeće kategorije:

1. Channel managers – radi se o softverskim platformama koje omogućuju povezivanje hotelskog sistema s raznim kategorijama turističkih agencija, koji na taj način mogu dobiti informacije o raspoloživosti u stvarnom vremenu te efikasnije povezati upite klijenata s hotelskom ponudom

2. Sistemi upravljanja posjedom – omogućuju upravljanje svakodnevnim aktivnostima, kao što su potvrde rezervacija, poništavanje rezervacija, priprema ponuda i izvještaja i sl.

3. Online rezervacijski sistemi – omogućuju klijentima da rezerviraju direktno preko hotelskih web stranica

4. Alati za upravljanje cijenama – automatiziraju proces izračuna cijena u odnosu na profit koji se želi postići.